.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات جدیدی از کشف نفت در دریای خزر

مدیرعامل شرکت نفت خزر با اعلام فوران نفت برای نخستین بار در جریان حفاری در این دریا، گفت: لایه نفتی کشف شده بین 24 تا 30 متر ضخامت دارد و برای شناسایی بیشتر آن عملیات حفاری همچنان ادامه دارد.

به گزارش شمال نیوز علی اصولی در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این که  چهارشنبه هفته گذشته (27 اردیبهشت) برای نخستین بار پس از 104 سال از تاریخ صنعت نفت، شاهد فوران نفت در دریای خزر بودیم. گفت: یکی از وجه تمایزهای این مخزن با مخازن نفت و گاز جنوب کشور در لایه لایه بودن آن است.

وی درباره حجم و ذخیره درجای نفت این میدان تاکید کرد که مخازن هیدروکربوری کشف شده در دریای خزر به صورت لایه لایه روی یکدیگر قرار دارند و همان طور که در گذشته یک لایه گازی آن کشف شده بود، باید بررسی های بیشتری انجام شود تا بتوان رقم درستی درباره ذخیره نفت آن اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت نفت خزر با تاکید بر اینکه برای تخمین رقم صحیح حجم ذخایر میدان نیاز به حفر چاه های دیگری است، اظهار امیدواری کرد که تا هفته آینده با حفر چاه های جدید و ارسال اطلاعات آن ها به آزمایشگاه های تخصصی شرکت ملی نفت ایران حجم دقیق ذخایر این مخزن مشخص شود.  

به گفته او هم اکنون به دلیل رعایت مسایل زیست محیطی، نفت کشف شده از میدان سردار جنگل در سطح آب سوزانده می شود.

مدیرعامل شرکت نفت خزر با یادآوری صدور نفت در شرایط دشوار جنگ تحمیلی و بمباران های جزیره خارگ برای توقف صادرات گفت: امروز نیز دشمنان کشور با هر وسیله ای از جمله تحریم سعی دارند موجبات کاهش تولید نفت کشورمان را فراهم کنند، درحالی که با لطف خدا میادین جدید در کشور کشف می شود.

به گزارش شانا، مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت روز چهارشنبه 27 اردیبهشت، همزمان با روشن شدن مشعل‌ سکوی امیرکبیر، کشف نفت در دریای خزر را اتفاقی مهم و ارزشمند برای جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود.

وی همچنین در اواسط آذر سال گذشته از کشف میدان جدید گازی در آب‌ های دریای خزر خبر داده و گفته بود: از نظر موقعیت جغرافیایی این میدان در انتهای بخش مرزی و در عمق 700 متری آب‌های دریای خزر قرار دارد و یک میدان مستقل به حساب می‌آید.

طبق مطالعات نظری و برآورد تقریبی، ذخیره این میدان حدود 50 تریلیون فوت مکعب گاز و 7 میلیارد بشکه نفت پیش بینی شده بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.159 seconds.